onsdag 26 januari 2011

Stenhårt

Idag kommer ett litet pysseltips på vad man kan göra om man vill ha en prydnadssak som garanterat inte går sönder om ens fyrbenta vänner bestämmer sig för att kika närmare på den. En sten som är målad som en katt! Just denna katten var det ett bra tag sedan som jag målade men presenterar den här ändå :).

Stenen är en vanlig natursten som jag tvättat och skrubbat ren. När den torkat har jag sedan först gjort en enkel skiss med vanlig blyertspenna på den hur jag ville att den skulle se ut. Därefter målat den med vanlig hobbyfärg som fäster på sten och slutligen lackat den.


Det man bör tänka på är att om man vill ha den utomhus ska man lacka med en lack som klarar att vara utomhus. Annars är det bara att släppa loss fantasin :)!

/Anngert

1 kommentar:

  1. Min syrra har 2 busiga katter som alltid hade sönder alla prydnads-saker. jag tog en platt, ganska stor sten och limmade på "billiga" porslinskatter, det blev jättebra (kom på att jag har gjort en med hundar på också)

    SvaraRadera