söndag 29 november 2020

Man tager vad man haver...

Första advent är här och det pyntas och dekoreras lite överallt. De senaste åren har jag varit duktig och bundit en egen krans att hänga på dörren av antingen granris eller mossa. I år blir det lite annorlunda. Såg ett stort fint hjärta i pil i en "billighetsaffär" för några veckor sedan och konstaterade att det, om man piffade till det en aning, skulle bli en superfin prydnad till ytterdörren i advent & jul. Så ett sådan hjärta fick följa med hem.


Bandet som var tänkt för att hänga upp hjärtat i klippte jag bort och sedan tog jag mig en titt i skåpet där jag förvara sådant som jag dekorerar ljusarrangemang, kransar och lyktor med. Det jag föll för var ett par röda julkulor i plast, en bit grönt "glitter" och två små snöflingor i metall som hängde på ganska långa snören.


Sedan var det bara att knyta fast dekorationerna på hjärtat med hjälp av snörena som snöflingorna hängde i. Inte speciellt avancerat. Sådär, klar för dörren!


För att hänga upp den på dörren använde jag också snörena som snöflingorna hängde i. Bara att knyta en liten ögla av trådändarna som blev över.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar