lördag 19 december 2020

Mappar

Det finns många sätt att vara kreativ på. I somras upptäckte jag att det fanns självhäftande fotopapper att köpa och skriva ut på. Gissa om jag genast såg massor av skoj användningsområden! En snygg egendesignad framsida till ett anteckningsblock, till kalendern eller varför inte göra läckra mappar till alla papper som uppfödare skickar med kattungar som ska flytta?! Det sistnämnda gjorde jag första gången som överraskning till en kompis vars kull snart skulle flytta och de blev väldigt uppskattade. Hon och hennes mor har uppfödningen tillsammans och nu när deras andra kull börjar närma sig flyttklara så frågade de om jag ville göra mappar till den kullen också. Klart att jag fixar det! Jag fick bilder på föräldrarna och kattungarna vid några olika åldrar och sedan var det bara att börja greja med layouten, skriva ut och montera.

Mapparna är vanliga enkla enfärgade gummibandsmappar. På utsidan har jag tagit med bilder på kattungarna vid några olika åldrar och självklart kattungens namn. Honan i kullen fick lite rödrosa ton på namnet och ramen och de tre grabbarnas namn fick gå i blått. 





På insidan av mappen gjorde jag ett litet släktträd med bilder på föräldrarna till kullen samt kullsyskonen med namn och bild.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar