torsdag 12 november 2020

Små påsar

Då tar vi och presenterar bonus nummer två som jag skickade med tillsammans med de beställda kattbäddarna: Små påsar att lägga kam & borste eller att ha leksaker i!

Till dessa små påsar fick jag lite hjälp. Perfekt när mor & dotter har gemensam uppfödning och den som inte har kullen råkar ha en symaskin som man kan brodera på! Så jag frågade om hon kunde hjälpa mig att brodera kattungarnas namn på vitt tyg och skicka upp till mig. Hon sa "Ja visst!" och några dagar senare landade ett brev i min brevlåda med de broderade namnen. Flickornas i rosa och pojkarnas i grönt, perfekt matchat med tygerna som jag sydde i trots att jag bara skickat bilder på dem till henne! 

Påsarna är ungefär 20 cm höga och storleken på botten är en CD-skiva. Att jag använder det som måttangivelse här beror förstås på att jag har sytt in just en sådan i botten för att få en stabil botten som håller formen. Jag har sedan använt det flerfärgade tyget till större delen av utsidan men gett påsarna en liten kant överst av det enfärgade. Inuti är påsarna fodrade med enfärgat tyg. Innan jag sydde ihop påsarna sydde jag fast namnetiketterna samt slog i en öljett där jag ville ha utgången för bandet som jag tänkte ha att stänga påsarna med. När jag sytt fast botten avslutade jag sömnaden med att sy en kanal för bandet att löpa i.



Innan jag packade ner påsarna i kartongen för avfärd till mottagaren stoppade jag också i en liten kattmyntamus som jag sytt i varje påse...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar