fredag 13 november 2020

Randigt i grönt och rött

Det var mer än en person som jag överraskade i början av veckan. Ytterligare en person fick en överraskning på posten. Jag fick ju hjälp med att brodera namnen på småpåsarna som jag sydde. Hon som hjälpte mig har en hona på foder som var dräktig då och för några veckor sedan födde hon fyra små bebisar. Så jag bestämde mig för att sy ett litet kit till varje kattunge där också och skicka ner som tack för hjälpen med brodyren. I det här kitet blev det dock bara en bädd, en kasse och varsin leksaksmus. Hade ju varit lite väl genomskinligt att be henne brodera sina egna kattungars namn och skicka upp till mig... ;-). Honan i kullen fick en bädd i röda toner och hanarnas fick gå i grönt och gråblått.

Bäddarna fick en utsida i randigt tyg, en insida av vit fluffig microfleece och kudden gjorde jag enfärgad på ena sidan och vit på den andra.


Kassarna har jag sytt på samma sätt som de anda kassarna bara med anda tygkombinationer. Samma tanke här med rött till honan och grönt/gråblått till pojkarna.





Jag kan meddela att mottagaren av paketet blev glatt överraskad! 

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar