lördag 5 maj 2018

För de små besparingarna...

Såg en bild på en så jättesöt liten virkad portmonnä i en virkgrupp på nätet för ett tag sedan. Tänkte i vanlig ordning att "det där kan inte vara så svårt att göra". Började se mig om efter var jag kunde få tag i "knäppen" och hittade av en slump när jag var inne i en sybehörsbutik för att köpa sytråd. En söt liten båge med hjärtan som stängningsmekanism följde med hem. Bara själva börsen kvar att göra...

Något mönster hade jag inte hittat något. Finns säkert om man letar lite, men jag kom fram till att det borde funka att virka på frihand. Köpte ett nystan "Tilda" från Svarta Fåret i en härlig petrolblå nyans och började virka. Jag började med en magisk cirkel och virkade sedan min börs i halvstolpar. Det var precis så enkelt som jag trodde :-).

När jag virkat den så stor som jag ville ha den så sydde jag ett foder till den av en bit duchesstyg i matchande nyans och på utsidan sydde jag fast en liten dekorationsblomma som jag hade liggande i sylådan. Det sista jag gjorde var att sy fast den i metallbågen. Börsen är ca 8 cm i diameter i botten och ungefär lika hög.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar