söndag 27 maj 2018

Återanvändning...

Var ute och rotade lite i förrådet i dag på förmiddagen. Planen var att packa bilen med sånt som ska till återvinningen och svänga förbi med det efter jobbet imorgon. När jag plockade upp en nätkorg som från början var tänkt att samla t.ex löv och gräs i när man städar trädgården men numer hade ett mindre hål i botten kom jag på att den kanske jag inte ska slänga riktigt än. För den kan jag ju använda till något annat i sommar innan jag kasserar den helt :-).

Jag tog helt sonika och klippte bort den trasiga botten samt bärhandtagen i överkant och vips så fick jag en lektunnel till katterna att ha ute i rastgården!

Skräpkorgen...

För att den inte ska rulla iväg så lätt fäste jag den i marken med några "tältpinnar". Det fanns två öglor i över- och nederkant på korgen för att man ska kunna fälla ihop den och dessa utnyttjade jag för att fästa den i marken. Blir ju ingen jättelång eller jättehemlig tunnel, men den ger ytterligare ett ställe att smyga runt i och den ger även lite skugga.


Än så länge är intresset ganska svalt från de på fyra ben, men med tanke på nivån på aktiviteterna rent generellt den här varma dagen så är jag inte förvånad. Gissar att den kommer att bli mer spännande när skymningen faller...


/Anngert

1 kommentar: