lördag 16 december 2017

Mjukt och fluffigt

För x antal år sedan fyndade jag en rottingkorg på loppis. En helt perfekt kattbäddskorg. Den fick givetvis snabbt både klädda kanter och en mjuk kudde. Nu efter några år så såg den inte så rolig ut längre och det var dags för en liten renovering.

Före...

Mamma hade fått en mjuk härligt fluffig filt som gratispresent när hon beställde något annat. Storleken på den filten var inte direkt "normalstor" och hon undrade då om jag kunde ha den till något som jag sydde. Nu kom den väl till pass!
Jag använde den gamla korginredningen som mall när jag klippte till och eftersom filten var dubbel med fleece på baksidan så var det bara att fålla och sedan montera. Supersmidigt! Kanten har jag fäst i korgen med sytråd som jag trätt igenom mellanrummen på rottingen och sedan knutit på baksidan.

De gamla delarna blev mall...

Kanten fäst med sytråd

Klar!

Med mjuk fluffig pälsimitation i korgen så ser den genast mer exklusiv ut :-). Bara att hoppas på att det uppskattas av de på fyra ben också...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar