söndag 23 april 2017

Scrapträff

Igår var det dags för en scrapträff igen. Var ett tag sedan som jag hade möjlighet att vara med så det var verkligen jätteroligt igår! Blev ett par "bra att ha-kort" gjorda och så blev det ett par julkort gjorda. Ja, jag vet vad ni tänker: "Julkort??? Nu???" Det gäller att börja i tid ;-).

Det första kortet gjorde jag till tävlingen som var på träffen. Man fick välja att göra vad man ville. det enda kravet var att man skulle göra bakgrunden själv. Min bakgrund är gjord mha distress-färg och även lite sprutad färg i guld och choklad. Dekorerade sedan med två utstansade katter i "lager på lager" och några strass-stenar i guld. Texten är stämplad direkt på bakgrunden.


Nästa kort gick även det i katt-tema. En av deltagarna som satt vid samma bord som jag hade en helt fantastisk schablon med katter på. Jag frågade om jag fick låna den och det fick jag. Så det blev ett kort i bruna toner med katten i centrum. Förstärkte ögonen lite på katten och markerade dem med lite gloss.


Innan det var dags att packa ihop svängde jag ihop två julkort också. Mer CAS (Clean and simple) är nog svårt att komma... Vitt på vitt och bara några små accenter.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar