tisdag 19 maj 2015

Soffunderrede

För ganska länge sedan så sydde jag en liten soffa i jeanstyg till mina fyrbenta. Nu har den varit undanlagd ett litet tag då jag inte riktigt tyckt att den passat någonstans. För ett tag sedan fick jag en idé om var den skulle passa in. Men för att passa riktigt bra så behövde den ett underrede tyckte jag.

Så en kasserad tavelram, ett par bitar laminatgolvsrester och fyra skåpsknoppar fick bli ett soffunderrede. Mätte ut och sågade till laminatskivan så att den blev lika stor som soffans botten. Sedan sågade jag till ramen så att den passade runt om laminatskivan. Ramen har jag sedan limmat fast. När jag hade spaklat och fixat till ett par små skador på ramen satte jag dit en dörrknopp i varje hörn på undersidan och målade hela underredet vitt.



Nu pryder den sin plats i mitt kök och när jag ställde ner den så blev det direkt kö för att provsitta :-)! Prinz var först ut och sedan hoppade Puzz i. De andra hade inte tålamod att vänta. Altandörren var ju öppen...



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar