söndag 31 maj 2015

Clean and simpel

Mycket scrapbooking på bloggen just nu. Men så blir det när man har många idéer som man vill testa :-). Inom scrapbooking finns det ett uttryck: "Clean and simpel". Det syftar på enkla, rena kort som inte innehåller så mycket detaljer. Detta är något som jag gillar. För precis som att det är en utmaning att göra kort med mycket detaljer så är det en utmaning att få till fina kort med väldigt lite dekorationer.

Ikväll testade jag att göra två väldigt enkla kort där jag jobbat med transparent papper och lite djup i korten. Blev precis så bra som jag tänkt mig :-). Blev ett kort i lila toner och ett i skirt gröna.



Jag har stansat ut motiv i det transparenta pappret och sedan stämplat direkt på kortet. Tyckte att det blev riktigt läckert!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar