söndag 5 april 2015

Stjärnbeströdda bäddar

När jag var och handlade tyger för ett tag sedan sprang jag på ett jättegulligt tyg med små stjärnor på. Tyget hade ljus botten och små stjärnor i flera olika färger på. Självklart följde en bit av tyget med hem! Där och då visste jag däremot inte vad jag skulle sy av det. Men, ganska snart kom jag fram till att det skulle passa perfekt till tyg till en kudde i en kattbädd!

Jag valde att kombinera det med svart tyg i två olika fabrikat. Till yttertyg blev det ett mönstrat fuskskinn och till innertyg blev det mjuk härlig sammet. Innerkudden gjorde jag sedan av ena sidan med det stjärnprydda tyget och andra sidan av sammet.



 På stjärnsidan satte jag en kattknapp och på den svarta sidan blev det en hjärtanformad knapp med engelska flaggan.



 Och ja, jag sydde två bäddar på en gång :-).


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar