söndag 19 april 2015

Dags för utställning igen!

I går bar det av till Gislaved och Dackekattens utställning. Med mig hade jag Kompiz och Lakritz. De var väl måttligt roade får väl erkännas... ;-).
Men det blev en superrolig dag med massor av härliga "kattkompisar", vackra katter och spännande tävling. Både Lakritz och Kompiz fick varsin kanonbra bedömning och Kompiz var även uppe för nominering men ingen av dem gick vidare. För min del spelade det inte så stor roll. Det var många fina katter på plats och framför allt Lakritz behöver lite mer tid på sig att växa till sig. Lakritz som nyligen blev kastrerad gjorde ju debut i kastratklass och tog sitt första CAP. Kompiz har ju kommit betydligt längre och tävlar numer i klass fyra där han tog ytterligare ett certifikat i jakten på nästa titel.

Kompiz hälsar att kattlådan är mycket bättre att sova i än bädden...

Och Lakritz, tja han tyckte uppenbarligen att det var varmt i ishallen för han bökade undan den mjuka burbotten och la sig direkt på metallgolvet...

Till den här utställningen så hade jag gjort iordning Kompiz burklädsel också. Jag hade satt i resårband och krokar så att jag slapp gardinspiraler, sytt nytt tak med nät längst bak för att få in mer ljus samt sytt en ny sidogardin. Kompiz fick ett svart tyg med små vita hjärtan på till sidogardinen.


Så mycket shopping blev det inte igår. Däremot så fick jag de här två helt underbara små betongkatterna som jag beställt levererade till mig. Katterna är målade i Puzz och Kompiz färger så det är alltså en brunspott och en rödsilver tipped liten Britt :-).


/Anngert

1 kommentar: