söndag 2 december 2012

Kattens dag!

Helgen då första advent inträffar firas även "kattens dag" runt om i Sverige. På zoobutiker runt om i vårt avlånga land visar kattägare upp sina katter och det brukar finnas massa spännande specialerbjudanden i butikerna. Jag har varit med flera år nu i olika butiker och visat upp någon eller några av mina katter och det brukar alltid vara jättetrevligt. Man får möjlighet att träffa massor av kattintresserade människor och det är ett kanontillfälle att sprida lite kunskap om god katthållning.

I år var jag med ett glatt gäng från Billingebygdens kattklubb på Djurmagazinet i Skövde. En för mig ny butik, men det är alltid kul att besöka något nytt ställe :).


Eftersom Prinz har opererats nyligen så fick han och Kompiz stanna hemma i stugvärmen medans jag och Puzz begav oss norrut. Det kylslagna vädret med närmare tio minus gjorde att det blev aningens mer komplicerat att komma iväg än vad som var tänkt från början: Bakluckan och bakdörrarna på bilen hade frusit fast... Inte direkt den upptäckt man vill göra när man står med katten under ena armen och väskan med packning under den andra.  Bara att gå in med katten och packningen igen. Efter lite pillande och mindre vackra tankar kom jag in i bilen, kunde packa och ge mig iväg.

Det blev precis som vanligt en mycket trevlig dag även om det inte var lika mycket besökare som det varit på andra ställen som jag varit på. Puzz älskar uppmärksamheten och att gå runt i butiken i sele och koppel och spana in allt spännande är ju toppen!


 I butiken fanns ju förutom diverse tillbehör även ett antal smådjur i form av kaniner, marsvin mm och en hel vägg full med vackra akvariefiskar att spana in... Allt var mycket spännande att titta på hälsar Puzz...



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar