lördag 10 november 2012

Mer tema svart-vitt...

På beställningen som har med temat svart-vitt att göra fanns även två kattbäddar med. Det skulle vara en rektangulär och en rund. En rund kattbädd visade det sig att jag redan hade en uppsydd som passade perfekt till detta temat. Tur var väl det eftersom när jag sytt den rektangulära bädden klart var inne på sista symaskinsnålen som fanns hemma...

När det kom till att sy den rektangulära bädden så har jag vissa synpunkter på mina egna idéer. Den jag fick till denna bädden visade sig vara mindre intelligent. Att sy i tygkombinationen duchess och extremt mjuk fuskpäls var halt. Hur jag än gjorde, hur mycket nålar jag en satte i så gled det. Att sprätta upp och göra om visade sig även det vara en utmaning eftersom man inte såg tråden i det mjuka pälstyget... Efter många om och men och mindre trevliga tankar så blev den ändå klar och jag blev hyfsat nöjd med resultatet. Visst, jag erkänner, det finns några mindre skavanker på den, men de syns inte när man har monterat ihop den :).

Utsidan är alltså i svart härlig duchess och insidan i ett otroligt mjukt fuskpälstyg. I hörnen sitter små band av svart organsa (heter det så?) som man knyter ihop sidorna med. Inuti finns en lös mjuk kudde som har svart duchess på ena sidan och pälstyg på den andra. Fritt fram att välja det man själv vill ha upp med andra ord.



Bara att hoppas på att mottagaren uppskattar den!

/Anngert

1 kommentar: