onsdag 28 december 2011

De fyrbentas julklappar...

Själklart fick de lurviga på fyra ben julklappar på julafton :). Det blev lite kattgodis, extra god mat, några smarriga (hm...) kattmyntaleksaker och dessutom hade matte varit och fyndat lite.

I en av zoobutikerna där jag handlar hade de specialpris på en vattenfontän innan jul. Den var hyfsat snygg, liten, smidig och eftersom den ena jag har här hemma börjar bli lite dålig så infann sig ett visst shoppingbegär.  Så med julen i antågande så inhandlades en ny vattenfontän och jag skyllde givetvis på att det fick bli katternas julklapp :). Dess smidiga konstruktion gör dessutom att jag enkelt kan ta med den hem till mina föräldrar när jag är där och hälsar på, vilket uppskattas av alla på fyra ben.


I min julklappsjakt sprang jag på en annan fiffig "djurpryl". Tror man kan definiera det som ett picknikset för våra pälsklädda vänner. En liten pryl som jag bara inte kunde motstå... Visst är det fantastiskt hur mycket "måste ha"-prylar det finns...?!
Jag åker mycket bil med mina katter och bor då och då på hotell med dem när det är utställningar en bit bort. Varje gång ränner man runt hemma och funderar över smarta lösningar på matskålar och matförvaring för katterna. Nu behöver jag inte fundera på det längre! Den smarta grejen ser ut som en liten "hink" utan öppning.


Men om man spänner loss handtaget så har man plötsligt två rejäla mat-/vattenskålar och en förvaringsburk som enkelt rymmer en helgs foder för mina tre glupska små djur!


Är inte helt hundra på om detta var den julklapp som katterna uppskattade mest dock... Skulle tro att det var matte som tyckte den var bra... ;D

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar