måndag 11 april 2011

Utställning!

I helgen som var var det äntligen dags igen. Det var ett bra tag sedan som jag ställde ut och jag såg fram emot en riktigt rolig helg i Malmö. Jag och min mamma som också skulle ställa ut sin katt åkte ner redan på fredagen och bodde sedan på hotellet som ligger granne med utställningshallen. Perfekt!

In i det sista finputsade jag på mina burskynken. Ja, jag hade ju inte gjort helt nya, bara uppdaterat de "gamla" lite efter en liten olycka i tvätten. Taken behövde sys om och den här gången blev det svart tak där de handbroderade namnskyltarna fästes upp på snygga knappar så att de kan hakas bort och tvättas separat. De sista två sidogardinerna skulle broderas och nya bäddar skulle sys där det svarta och vita plockades upp igen i färgerna. Som dekoration fick kattbäddarna varsin liten teddybjörn, rosa till Puzz, brun till mammas katt, vit till Kompiz och gul till Prinz. Sidogardinerna har motiv från mina rasers båda ursprungsländer. Brittiskt korthår kommer ursprungligen från England och således blev det den Engelska flaggan tillsammans med Big Ben på de sidogardinerna. Maine coonen har sitt ursprung i USA och vad passar då bättre än Frihetsgudinnan framför den Amerikanska flaggan? Allt handbroderat fritt efter bilder... Så här blev resultatet:

Alla mina katters burar

Lite "lön för mödan" fick jag faktiskt på lördagens utställning. Jag vann då andra pris i burskynkestävlingen. Det kändes riktigt kul med tanke på hur mycket arbete som jag lagt ner på dem :)! Priset var en jättefin ganska stor kattbädd i ljust gosigt tyg. Den provsovs i av de fyrbenta på hotellet på natten och fick helt klart godkännt!

2:a pris i burskynkestävlingen

Helgens övriga resultat blev ungefär som förväntat. Puzz som tävlar i klass 2 fick bra bedömningar båda dagarna och givetvis sina Hederspris. Tyvärr blev hon båda dagarna utslagen vid nomineringarna. Men det är ju så det är och lite det som är tjusningen också att inte veta hur det ska gå.

Puzz i sin nya kattbädd

Kompiz tog på lördagen sitt andra CAP och på söndagen tog han sin Premier-titel! Så nu blir det till att klassända till nästa utställning :).

Kompiz i sin bädd.

Här tillsammans med sin titelkokard

Prinz ställde jag bara på söndagen. Han tävlar nu i klass 6 och där tog han på söndagen sitt sjunde certifikat i jakten på Grand-titeln. Nu håller jag tummarna för att han tar sin titel på nästa utställning...

Prinz som inte riktigt fått in hela rumpan i bädden...

För min mammas katt gick det också bra. Han är en choklad och vit Brittiskt korthår. I stamtavlan heter han SP S*Mysebos Sylvezter, men till vardags lyssnar han till namnet Truls. Han tävlar precis som Puzz i klass två och fick bra bedömningar och sina hederspris båda dagarna. På söndagen blev han också nominerad till panelen vilket kändes riktigt roligt!

Truls slappar i buren

Det var en kanonrolig helg och det var också kul att träffa massa kattvänner igen som man oftast bara springer på när man är på utställning. Trots att man var och är trött när man kom hem så är jag redan lite sugen på nästa utställning...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar