måndag 28 mars 2011

Ett grattiskort

I lördag var jag på födelsedagsfest hos min vän Lotta. Tack Lotta för en jättetrevlig fest :)! Till presenten som jag överlämnade hade jag givetvis scrappat ihop ett kort. Dock ville jag inte lägga ut det här på bloggen innan festen ifall hon fick ett par sekunder över till att surfa.
Inspirationen till det här kortet fick jag igentligen delvis ifrån presentpappret som jag slog in paketet i. Pappret gick i vitt med inslag av guld och silver. Dessa färger tog jag upp i kortet och sedan lade jag till lite andra detaljer som jag visste ligger mottagaren varmt om hjärtat nämligen våra fyrbenta vänner katterna. Resultatet blev såhär:

De små katterna i nederkanten kommer från ett armband som gått sönder. Jag knipsade av berlockerna från sina öglor och haded sedan ett helt gäng med små söta dekorationer att pryda kort och annat med när jag scrappar. På insidan blev det bara en enkel grattis-hälsning och sedan stämplade jag dit en glad och nöjd katt nere i ena hörnet.

/Anngert

1 kommentar:

  1. Tusen Tack för att du ville vara med och fira mig. Och tusen tack för den urkläckra väskan, och kortet som du har gjort. Önskar att jag kunde bara lite av allt som du kan..........men att sy en väska behöver jag ju inte lära mig nu när jag fick den som jag tycker bäst om :-)
    Kram

    SvaraRadera