söndag 17 april 2011

Ett burskynke levererat...

Ja, när jag var på utställning förra helgen så passade jag även på att leverera ett burskynke som jag fått beställning på. Det var en brittuppfödare som beställt ett i krossad sammet. Ett tyg som inte är helt enkelt att sy i men som jag upptäckt att min mammas gamla Huskvarna-maskin kan hantera alldeles ypperligt!

Burskynket skulle matcha en kudde som katten låg på i buren och färgerna som jag hade att jobba med var en underbart härlig orange färg, lite bränd i tonen och grönt. Detta kompletterade jag sedan med silvervitt och lite svart brodyr. Resultatet blev såhär, jag blev nöjd och beställaren var nöjd. Kul :)!


Katten som huserar i buren är en riktigt snygg blå Brittisk korthårs hane och hans ögonfärg matchar det oranga i burskynket riktigt bra :).
/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar