söndag 4 september 2011

Det ska matcha...

Helgen var egentligen tänkt att användas till att sy ett antal burskynken som jag fått beställning på. Men eftersom jag glömt att köpa sytråd i rätt färg så var det bara att lägga ner den aktiviteten. Dock har jag hunnit klippa till en del av det jag ska sy så när jag väl införskaffat rätt tråd är det bara att sy så att det ryker :).

Istället har det blivit lite experimentsömnad. När jag var på utställning i mitten på augusti så såg jag en utställare som hade en lite smart pryl med sig. Det var egentligen en "hundpryl", men fyllde en smart funktion för oss i kattvärlden också. Det var en liten söt bajspåsebehållare som var tänkt att sätta på hundens koppel. Fast hon hade den och satte på utställningsburen istället. Alltid bajspåsar nära tillhands om ens fyrbenta vän bestämmer sig för att lägga en stinkbomb i buren! Smart, för hur många gånger har man inte stått och rotat i packningen efter en bajspåse när man är på utställning för att inse att man glömt att ta med sig det?

När jag var inne i en zoobutik förra veckan så hittade jag dessa små behållare och kunde inte låta bli utan att köpa en. Jag åker mycket bil med mina katter och tyckte att det kunde vara smart att sätta en sådan på bilburen isället för att stå utan påse om det råkar hända en olycka. Praktiskt att ha små påsar tillgängliga både för att slänga papper i om man måste torka upp en spya eller om det handlar om något annat.

Nu när jag inte kunde sy burskynken i helgen så satt jag och funderade på om jag inte kunde sy en egen sådan behållare som matchade mina burskynken. Mina burskynken går ju i svart/vitt och då ser det enligt min åsikt lite "fel" ut att ha tillbehör & detaljer i sött blått eller rosa tassmönstrat tyg. Efter lite pillande, mätande och x antal blodprov av knappnålarna så hade jag fått till en i svart/vitt som jag blev helnöjd med :).


Storleken är samma som på den köpta eftersom jag ville att de refill-rullar med bajspåsar som finnas att köpa skulle funka i min specialmodell också. När jag sytt en så kom jag givetvis på ett enklare sätt att sy dem på som jag ville prova så då blev det en till. Dock måste jag inhandla en liten karbinhake till den då jag bara hade  en hemma som funkade.

/Anngert

2 kommentarer: