onsdag 28 september 2011

Bonusarna levererade

När jag var och levererade burskynkena till Lotta i söndags så lyckades jag glömma en påse hemma. Det var påsen som jag hade stoppat omtagen till sidogardinerna i samt några bonusgrejor. Som tur var så var det inga av de större grejorna utan det gick lätt att lägga på brevlådan. Idag kom de fram och nu kan jag lägga ut vad det var för bonusgrejor. Ville inte göra det innan jag levererat dem eftersom det var tänkt att vara en överraskning.

Eftersom jag fick "fria händer" när jag skulle sy så passade jag på att testa att sy lite nya grejor. Tyckte också att det behövdes mer än en liggplats i dubbelburarna. Således sydde jag en hängmatta som matchar den ena dubbelburen. Den är lila på undersidan och mjuk härlig fuskpäls på ovansidan. Som ett mellanlager har jag förstärkt den med en bit markisväv. I varje hörn sitter ett kraftigt band med en karbinhake i ändan så att den går att hänga upp i buren.


 Till den andra dubbelburen sydde jag en riktigt lyxig kudde med guldtofsar i hörnen och samma slags hjärta i mitten som det är på de övriga bäddarna.





Sist men inte minst, eller ja, storleksmässigt så är den minst, så sydde jag en liten hållare till kiss- & bajspåsarna som alltid är bra att ha till hands när man är på utställning. Dock visade det sig att det lila bandet som jag kantade med inte var det bästa valet. Det var glatt och det gled en hit och en dit, men tillslut så fick jag ihop det.


 Fler bilder på grejorna ovan hittar ni på Lottas blogg :).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar