fredag 19 juli 2024

Somriga påsar

Jag brukar alltid spara papperspåsar som inte har tryck eller bara något litet tryck på som jag fått när jag handlat för att göra om dem till presentpåsar. Hade ett par liggande som väntade på dekoration och idag passade jag på att göra dem riktigt somriga och fina. Dessa påsar var helt rena utan tryckta loggor eller text som behövde döljas, så fritt fram att skapa som jag ville. Så den ena blev lite mer sober med grått trämönstrat papper där härliga rosor tittar fram genom ett utskuret hjärta och en stor skir fjäril. Den andra påsen använde jag ett färgsprakande blommönstrat papper till där några guldfärgade band, ett par utstansade gröna kvistar och några söta små bin fick bli dekorationerna.



Hade även en tredje påse liggande som jag tänkte återanvända som presentpåse. Men den behövde ingen ny dekoration på själva påsen. Där räckte det med en tag som matchade de söta jordgubbarna på påsen...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar