måndag 22 juli 2024

Blommigt och stjärnmönstrat

Lata semesterdagar när molnen täcker himlen kan man alltid roa sig med att motionera symaskinen lite. Egentligen var jag på jakt efter tyg till ett överdrag till ett trimbord när jag började rota runt i mina tyglådor, men något sådant som passade hittade jag självklart inte. Vad jag däremot hittade var lite tyger som skulle passa perfekt till ett par kattbäddar. Så, idag passade jag på att sy ihop dem. Den ena går i vitt och den andra i vitt/svart & grått.

Den vita bädden har dubbla tyger på utsidan. Det skira vita tyget behövde helt enkelt en bakgrund för att funka som tyg till en kattbädd. Bakgrunden är ett vanligt bomullstyg i en varm chokladbrun nyans. Insidan är ett mjukt teddytyg som jag hade en stuvbit av som räckte precis. I mitten av kudden sitter en enkel vit knapp.

Den andra bädden har ett lite kraftigare vitt tyg med svarta stjärnor på utsidan och till denna hade jag en stuvbit grått teddytyg som passade precis till insidan. I mitten av kudden sitter en enkel grå knapp.

Bäddarna har en 12 cm hög kant och är ca 38 cm i diameter. Självklart är kuddarna i bäddarna vändbara och man kan själv (eller kanske katten...) välja om man vill ha den mönstrade sida upp eller den mjuka med teddytyg.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar