söndag 22 oktober 2023

Färgsprakande

En vän frågade om jag kunde sy en kattbädd till han katter med tillägget "jag gillar färg". Klart jag fixar det. I tygbutiken föl min blick på ett varmt riktigt färgsprakande helt nyinkommet tyg som jag tyckte var så läckert. Funderade på om det kanske var för mycket färg, så tog en bild och skickade till den som bett mig sy och fick till svar "jättesnyggt". Bara att shoppa alltså!

Tyget var väldigt varmt men ändå lite mörkt i sin färgskala så jag valde att kombinera det med en lite gräddvit microfleece på insidan för att ljus upp lite. En matchande knapp i mitten på den vändbara kudden blev pricken över i. Nu hoppas vi bara på att både den som beställt bädden från mig och hans katter uppskattar den, för jag tycker att den blev superläcker!

Mönstrad sida på kudden upp...

...vit sida på kudden upp!

Knappen som sitter i mitten på kudden

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar