tisdag 11 juli 2023

Typ scrapbooking...

Helgen som gick var verkligen en helg fullspäckad med pyssel. När jag var klar med mina påsar, tags och julkort så fortsatte jag med lite annat pyssel som man nog kan säga har lite scrapbooking över sig det också. Även om det till stor del involverar en dator och lite digitalt pyssel också. Jag gjorde lite snygga mappar och veterinärintyg till en av mina vänner som är uppfödare och har kull just nu. 

Det är ju en del papper som ska följa med den lilla kattungen när den flyttar till sin nya familj. Att lämna över dem i en snygg, fräck mapp som är unik till varje kattunge är ju lite skoj. Jag har gjort en liten mapp av lite tjockare papp i lite större format än A5-format för att man enkelt ska kunna lägga i papper i A5-storlek i dem. Utsidan har jag dekorerat med ett glittrigt papper i botten och sedan ett utskrivet foto med kattungens namn och porträttbild. Jag skriver ut på självhäftande fotopapper och klistrar sedan först upp bilden på vit cardstock innan jag fäster den på mappen. 


På mappens vänstra insida sitter ett litet släktträd på hela kullen och föräldradjuren. Jag har gjort det i ett layoutprogram i datorn och sedan skrivit ut det på självhäftande fotopapper. På högra sidan finns själva facket där man kan stoppa vilka papper som ska med. I nederkant där har jag dekorerat med samma glittriga papper som på framsidan samt fäst en liten plastficka där uppfödaren kan stoppa in ett visitkort. Plastfickan har jag klippt till från en gammal plastficka till ett fotoalbum.


Veterinärintygen layoutar jag i datorn och skriver sedan ut på lite tjockare och finare papper. Lyxigt för kattungarna att alla få var sitt helt unikt veterinärintyg med sitt eget foto på. Om kattungarna, som i det här fallet, har hunnit få sina stamtavlor och id-chip så brukar jag fylla i de uppgifterna på datorn innan jag skriver ut intygen.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar