söndag 23 juli 2023

Snygga förvaringslådor

Vanliga lådor som man köper för att förvara t.ex tidningar, mönster, garn osv i kan ju vara ganska tråkiga. Särskilt ifall tanken är att de ska stå framme så att de syns. Jag har några förvaringslådor stående i mina bokhyllor med lite olika innehåll och jag ville att de skulle bli lite snyggare än bara en vit papplåda.

Tog en sväng till lokala färgbutiken för att se om de hade någon självhäftande dekorationsplast som kunde funka att klä lådorna med. Det hade de, men de hade också något mycket bättre: De hade utgående tapetrullar som de sålde för en billig peng! Så med mig hem fick jag en rulle snygg ganska diskret tapet. I tyglådan hade jag lite olika tygrester och bland scrapgrejerna lite band och andra dekorationer. Bara att börja pyssla!

Själva lådorna klädde jag med tapeten. Fäste den med dubbelhäftande tejp på lådan. Locken till lådorna klädde jag med olika tyg och även det fäste jag med dubbelhäftande tejp. Tillslut dekorerade jag dem med band, en tag för info om innehållet och någon annan liten dekoration. Så, mycket snyggare att ställa i bokhyllan!


/Anngert


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar