lördag 8 juli 2023

Pysseldags!

Det var ett tag sedan jag var på scrapträff nu, men idag var det dags igen! Vädret var strålande, men vi bänkade oss inne med alla våra grejer och pysslade för glatta livet. Blev en härlig dag med massor av scraptokiga vänner, kreativitet och gott fika.

Jag hann med att vara med på två av träffens tre utmaningar. Den första var att ha med "skräpet", dvs det man oftast slänger när man har stansat ut något och den andra var att ha med något som hade med Afrika att göra. Till första utmaningen gjorde jag en tag där det som var kvar efter att jag stansat ut en stjärnbanér uppfyllde kraven för tävlingen och till den andra utmaningen gjorde jag ett 10x10 cm stort kort med ett stämplat motiv av träd från savannen i bakgrunden och härliga afrikainspirerade mönster i förgrunden. Ingen vinst i någon av utmaningarna, men det var nära i den andra då det blev omröstning mellan mitt och ett annat bidrag. Vinsten i omröstningen gick till det andra bidraget.



Sen blev det lite fler tags gjorda för min del. Börjar bli lite tomt i lådan med tags, så det behövde fyllas på. Hann med att göra fyra stycken enkla tags alla kattiga förstås :-)!





Som avslutning på dagen hann jag även med att förvandla en papperspåse som jag fått vid något tillfälle till en somrig presentpåse. Denna påsen hade text på bägge sidorna så då fick den självklart dekorationer på båda sidorna.

Tack mina vänner för en härlig dag!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar