tisdag 6 september 2022

Ny bädd!

I helgen som var passade jag på att sy lite till mina egna katter. Nu när hösten snart kommer och färgerna i mitt kök byts ut till lite mer höstiga nyanser i rost och mörkt lila så kan ju inte katternas bädd på köksbordet (ja, bordet är stort, de får plats i ena hörnet :-)) gå i rosa och grått. Så det fick bli ett dyk ner i resttygslådan för att se vad som kunde göras åt saken.

Det blev en rund bädd med lite lägre kanter. Yttertyg i fuskläder och på insidan mjuk mörkt lila krossad sammet. I mitten en knapp som jag sparat från en gammal bädd som blivit utsliten. Hade bara en stjärnknapp kvar, men kudden är inte tänkt att vara vändbar i denna bädden då den bara har mjukt tyg på en sida så jag kunde ta en vanlig plastknapp på lädersidan när jag sydde fast knappen.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar