söndag 25 september 2022

Julkort, julkort & fler julkort...

I går var det dags för en härligt kreativ scrapträff igen! Även om jag helst inte vill inse det så rör vi oss mot höst, vinter och jul. Sista dagen att posta julkorten kommer att komma fortare än man anar så lika bra att vara ordentligt förberedd. Alltså stod det julkort för hela slanten på min agenda för scrapträffen. Inspiration kan komma från många håll och jag inledde dagen med att inspireras av den utmaning som var på träffen: Cirkulärt. Bidraget man lämnade in i tävlingen skulle alltså innehålla något som var runt. Mitt bidrag blev ett runt kort med en julhälsning i blåa toner. Var fler än jag som gjort runda kort, men mitt bidrag vann då det tog hem flest röster i omröstningen!


Nästa julkort fick jag inspiration till från en korg på "loppisbordet" där en annan deltagare på träffen skänkte bort påbörjade bakgrunder som hon fått över. Jag hittade ett marmorerat papper i härligt turkosa toner som jag tyckte mycket om. Det kombinerade jag med fler papper i samma nyanser och lite rostiga toner och dekorationer i grå metall.


Ens kamrater är ju inte alltid helt igenom snälla. När de sitter och bläddrar bland sina mönsterpapper och helt plötsligt utropar med ett illa dolt skratt att de hittat mönsterpapper som är perfekta för mig, ja då anar jag ugglor i mossen. Den här gången tyckte de att det var en utmaning för mig att skapa julkort av dessa papper och tja, klart jag antar den :-). Mönsterpapprena var så långt ifrån vad jag brukar jobba med som man kan komma, men lite sport ska det ju vara. Hann inte göra kort av alla mönsterpapper som jag fick, men ett par hann jag med. Blev två väldigt enkla kort där det ena går i rosa och det andra i grönt.


Av en deltagare fick jag också ett fantastiskt fint papper där mönstret var snöklädda granar som gnistrade under månens sken. Här fick pappret vara det som blev blickfånget. Jag delade det i två och fick ut ett 15x15 cm kort och ett litet långsmalt kort 7,5x15 cm. Jag dekorerade dem mycket sparsamt. Det lilla långsmala fick en julhälsning längst nere i hörnet och sedan bara lite glitter på granarna. Det stora en stämplad och målad tomte i lite gammaldags stil, lite glitter i granarna och en diskret julhälsning stämplad under ena granen.


Blev en hel del gjort under dagen och sakta men säkert växer högen med färdiga julkort...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar