söndag 24 april 2022

Lyxiga bäddar till småtassar

I helgen har symaskinen motionerat. Fyra kattbäddar har sytts till en kompis som har en kull kattungar nu och som vill ha och skicka med kattungarna när de flyttar.

Det blev riktigt lyxiga bäddar till de små! Modellen som jag sytt är den runda som jag gör med lite stabilare kant i 2 cm tjock skumgummi/skumplast. Bäddarna är ca 33 cm i diameter och kanten på dem är 15 cm hög. Till utsidan av bäddarna har jag använt ett lite grövre mönstrat tyg med invävda guldfärgade trådar som gör att det verkligen glimmar i guld. Insidan har jag använt mig av en microfleecepläd i en nyans av nougat som jag slaktat så att den räckte till alla fyra bäddarna.

De lösa kuddarna som ligger i är självklart vändbara med ett tyg på varje sida och som pricken över i så sitter det en guldfärgad knapp i mitten av kuddarna.


Nu hoppas jag på att de blir uppskattade av de små på fyra ben när de får dem!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar