lördag 14 mars 2020

Kort för olika tillfällen

På agendan för dagen stod det scrapträff och det blev i vanlig ordning en mycket trevlig dag med kreativitet, härligt sällskap och gott fika. På dagens träff fanns det en butik på plats så en del tid spenderades förstås i den också där diverse mer eller mindre nödvändiga inköp gjordes.

För min del blev det tre "kort" gjorda. Det första jag gjorde var ett grattiskort som en kompis frågat om jag kunde göra. Det blev ett kort med massa härliga små blommor mot en vit embossad bakgrund som gav strukturen av en träpanel. Detta kort fick även en insida som ramar in den text som kommer att skrivas där.


På insidan:

Efter att lunchen intagits pysslade jag ihop mitt bidrag till dagens utmaning på träffen som var att göra ett bokmärke. Mitt bidrag blev ett enkelt bokmärke där en stämpel med motiv av en katt som sover gott på en bokhög fick ta hela uppmärksamheten på en bakgrund av stjärnor. Dels stjärnor på det svarta mönsterpappret men även att jag stansade ut en swirl av stjärnor i det pappret och lät ett silverfärgat papper skina igenom där. Överst en öljett och två silverfärgade band. Visade sig att mitt tävlingsbidrag blev det som vann omröstningen!!! Så roligt!!


Självklart blev det ett julkort gjort också. Ett enkelt kort med en söt utskuren liten tomte på en bakgrund av två olika mönsterpapper där kortets framsida bara sträcker sig över halva kortet.


 /Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar