måndag 15 juli 2019

Nya bäddar till vardagsrummet

Ja, ibland syr jag även lite till mig själv, eller för att vara exakt: till mina egna katter. Det har jag gjort idag när de gråa molnen på himlen såg till att hålla solen på behörigt avstånd.

I mitt vardagsrum har jag stora fönster med djupa fönsterbrädor. Självklart ska de små på fyra tassar sitta och ligga mjukt när de spanar in allt som händer utanför så katterna fått en bädd i varje fönster att ligga och spana i. De som står där nu börjar bli lite väl välanvända och i stort behov av uppgradering. Så idag blev det nya bäddar till dessa fönster.

Bäddarna har jag sytt i ett ljusgrått tyg med små vita blommor på utsidan och mjuk vit microfleece på insidan. Det blev två i den senaste modellen som jag börjat sy och en rund som ser ut som en liten blomma.



Gillar verkligen de små etiketterna som det står "Handmade" på som jag beställde från en hobbybutik på nätet. Blir perfekt dekoration på de bäddarna som har lite högre kant! De fanns i flera olika färger och jag beställde några olika. På dessa bäddar har jag använt grå etiketter som matchar tyget jag sytt i.


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar