fredag 26 juli 2019

Från rosa till svart

Dags för lite annat än bäddar här. Virkning är en praktisk hobby för den kan man enkelt ta med sig dit man vill och pyssla med. Inne eller ute, borta eller hemma. Med andra ord en bra hobby när det är sommar!

För några veckor sedan satt jag och skulle beställa lite grejer från en nätbutik som säljer garn och handarbetstillbehör. När jag surfade runt i butiken så såg jag det härliga garnet som kallas "Twister" och kunde inte låta bli utan att köpa ett nystan. Tänkte att det kan nog bli en riktigt läcker stor duk av det om man virkar upp hela nystanet.

Nu är duken klar och jag kan meddela att det blev en riktigt läcker duk av det! Den är ca 80 cm i diameter och går från rosa i mitten till svart i kanten längst ut. Mönstret jag utgått från är ett mönster som jag hittade på nätet på en stjärnduk från Järbo garn och det mönstret hittar ni här. Jag har ju dock bara virkat i ett garn och sedan byggt på så mycket som det behövdes för att virka upp hela nystanet.


Jag är så nöjd och den kommer att passa perfekt på mitt lilla vita bord i gästrummet.

/Anngert

2 kommentarer:

  1. Synd att Järbo inte längre visar det mönstret. Har du kvar det mån tro?

    SvaraRadera
  2. Hej! undrar också om du har kvar mönstret och vill dela med dig av det?

    SvaraRadera