måndag 22 juli 2019

Läckert tyg!

Mycket bäddar här på bloggen just nu. Och mer blir det nu! För när semestervädret är, ska vi säga tveksamt så är det ju kanon att ha en hobby som man kan stänga in sig inne och roa sig med :-).

När jag var och handlade tyger för ett tag sedan sprang jag på ett superläckert tyg i butiken. Ett tyg som det riktigt stod "Maine coon" på och verkligen lockade till att vilja sy något av det. Kom att tänka på att Elfsborgskatten tillsammans med The Maine Club kommer att arrangera en Breed BIS för Maine coon senare i höst och bestämde mig för att sponsra prisrummet med lite priser.

Så, här har det sytts bäddar på löpande band känns det som. Det blev sex fyrkantiga bäddar till vinnarna i de olika kategorierna och runda till sidoklasserna. Yttersidan på bäddarna är i det läckra USA-inspirerade tyget som jag hittade i tygbutiken och insidan är i mjuk vit microfleece. De fyrkantiga bäddarna har knytband i hörnen i gräddvitt och en bronsfärgad nit i mitten på kudden.


De runda bäddarna har givetvis vändbara kuddar i med vit microfleece på ena sidan och mönstrat tyg på andra sidan. Även dessa kuddar har en bronsfärgad nit i mitten.


Så, alla mina Maine coon-ägarvänner som brukar ställa ut, kom ihåg att anmäla till Elfsborgskattens utställning och Breed BISen så har ni chans att vinna en sån här snygg bädd :-)!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar