söndag 26 maj 2019

Påsar, burkar och kort

Nu var det länge sedan som jag scrappade, men igår blev det äntligen tid till det och jag styrde kosan mot en scrapträff där jag brukar vara med. Blev en heldag med massor av kreativitet, trevlig shopping, gott fika och härlig gemenskap!

För min del blev det framförallt lite presentpåsar som fick en uppgradering för att kunna återanvändas, men även ett par små chipsburkar förvandlades till något användbart och självklart hann jag med ett par vanlig kort också!

Vi börjar väl med korten som den här gången fick katter som huvudmotiv. Kan kanske ha berott på att temat för utmaningen på scrapträffen var "djur i fokus". På det första kortet passade jag på att testa den nya stanskniven i form av en stjärnbågen som jag hade inhandlat i butiken som var på plats på träffen.



För ett tag sedan fick jag ett par presenter i varsin smyckespresentpåse. De båda påsarna hade tryckt text på både fram och baksida, men med lite somrigt papper i grönt och jordgubbsmönster kan de nu återanvändas som presentpåsar till något helt annat!

Utgångsläget:

Den färdiga framsidan...

...och baksidan!

Sedan blev det ett par små påsar med julmotiv. En liten som fick både fram och baksida och en lite större som jag bara gjorde en framsida på. Tyckte att det funkade alldeles utmärkt med den röda påsen som den var på baksidan.

Fram- oc baksida på den lilla påsen.

Den lite större påsen

De två små chipsburkarna förvandlades även de till små burkar som man kan återanvända till "gå bort-gåvor". Burkarna är ca 8 cm höga totalt.

Före:

Efter:

En riktigt härlig dag som verkligen laddade batterierna!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar