lördag 18 maj 2019

Böcker (Del 1)

I dag påbörjades ett nytt litet projekt här. Ett litet mysigt bibliotek där man kan drömma sig bort till främmande världar med knastret från en sprakande brasa i en kakelugn som bakgrund...

Det här kommer att bli en miljö där jag gör väldigt mycket själv. Den enda som jag planerat att köpa färdigt till det här projektet är den lilla trälådan som jag bygger i samt de dubbeldörrar som kommer att finnas på framsidan av miljö.


Det första jag började med var att lägga golv i rummet. Materialet jag använt är trästickor från Biltema. Köpte ett 5 kilos paket för några år sedan och det räcker länge!


När golvet var klart var det bara att fortsätt att göra inredningen. Bokhyllor och en fejkad dörr på ena sidan byggdes snabbt av, just det: trästickor från Biltema :-).


När allt var på plats så har jag betsat allt i mörk ek. Dörren är inte klar än, den ska givetvis få fler detaljer. Inne i ena hörnet kommer det att stå en kakelugn. Bakom den kommer väggen att bli vi. På bilderna nedan står min lilla "prototypkakelugn" som jag brukar ha och mäta med när jag bygger. Den kommer att bytas ut mot en annan senare. Längst upp mot taket kommer det att komma till lite taklister så småningom. Men, då jag fortfarande funderar lite på hur jag vill lägga belysningen inne i interiören så avvaktar jag lite med dem.




Nästa del av projektet blir att göra böcker. Kommer att behövas en del...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar