lördag 5 januari 2019

Lika bra att börja...

En härlig dag på scrapträff ger massa inspiration och idéer! Idag var det dags för årets första träff och trettondagsafton ger ju fortfarande lite julkänsla så varför inte dra igång årets julkortstillverkning direkt :-)?

Under dagen var det flera utmaningar som man kunde delta i och flera av korten jag gjorde gjorde jag med utgångspunkt från vilka förutsättningarna var i de olika utmaningarna. Några vinster blev det dock inte i dag, men jag är ändå barnsligt nöjd med allt som jag gjort under dagen.

Första kortet blev ett julkort med utgångspunkt i kriterierna för första utmaningen: Ett mindre kort med sidornas längd max 10 cm. Bakgrunden är torrembossad. På den en julkrans av utstansade blad/grenar, några halvpärlor samt en rosett i silver och en liten metallklocka. Texten under är utskuren med en stanskniv och går ton i ton med bakgrunden.


Nästa lilla projekt för min del, med betoning på lilla blev "1 tums-utmaningen". En återkommande utmaning där man skapar något på en liten ruta som är 1x1 tum. Alla dessa entumare kommer sedan att tillsammans bli en tavla som kommer att skänkas till bygdegården där vi är med dessa träffar. Min entummare blev pysselinspirerad...


Tredje kortet jag gjorde var ett kort inspirerat av en utmaning där man skulle göra en maskning och rama in något. För min del blev det ännu ett CAS-julkort där stämplade snöflingor och utstansade murgrönablad fick rama in texten "God Jul Gott Nytt År"


Nästa kort blev verkligen en utmaning för mig och jag gjorde kortet mest för att vara med i utmaningen/tävlingen men även just för att det för mig innebar att skapa ett kort utifrån något som inte riktigt är min stil. Förutsättningarna för utmaningen var nämligen att skapa något utifrån en specifik digitalstämpel som vi fick utdelat. I det här fallet var det en uggla. Dock inte riktigt min typ av uggla om jag uttrycker mig så. Men skam den som ger sig och resultatet blev ju kanon! Bruna toner på mönsterpappren, några "gnuggbilder" i form av blommor och blad samt ugglan målad i samma bruna toner blev kanon! Och till slut en liten text nere i ena hörnet.


Utöver ovanstående tävlingsbidrag så hann jag med två andra kort. Ett riktigt enkelt kort med en utstansad katt som drömmande tittar upp mot stjärnhimlen samt ett julkort med härliga pepparkaksgubbar i bakartagen på.



Tack till alla närvarande och till den som arrangerat för en toppendag!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar