lördag 19 januari 2019

Kattigt och lekfullt

Har börjat sy lite kattbäddar som kommer att bli pris i en "Årets katt-tävling" i en kattklubb som jag är medlem i. Funderade lite på hur bäddarna skulle se ut och efter lite funderande kom jag på att jag har köpt på mig en del härliga tyger med kattmönster på, varför inte göra något av dem! Lite komponerande av olika tyger tillsammans senare så hade jag hela bilden klar för mig och konstaterade att jag antagligen behöver hitta och inhandla ytterligare lite kattmönstrat tyg för att få ihop till tillräckligt många bäddar. Alla bäddar kommer att bli olika eftersom det blir olika färgställningar på de mönstrade tygerna som sedan ska komponeras ihop med fluffig mjuk microfleece. Gemensamt för dem alla är att alla kommer att bli kattiga och lekfulla.

Idag blev den första bädden klar. Ett yttertyg med lekfulla enkla katter på en naturfärgad botten och ordet "katt" på diverse språk lite här och var. Detta tyget kombinerade jag med svart microfleece på insidan. Den vändbara kudden i bädden har givetvis kattyget på ena sidan och microfleecen på andra sidan. I mitten på kudden sitter en knapp i form av en glad katt.




/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar