söndag 22 april 2018

Kort, påse och tändsticksask

Att få ägna sig åt någon av sina hobbies en hel dag är terapi på flera plan. Man får rensa hjärnan från allt som snurrar där och all ev. stress rinner bort. Igår var det scrapbooking för hela slanten och dagen fylldes av inspiration, skapande, trevligt sällskap och gott fika.

Första kortet var det kort som jag deltog med i utmaningen. Alla deltagarna i träffen hade fått ett litet kit med ett papper och lite dekorationer och utmaningen bestod i att skapa ett valfritt alster där alla dessa saker ingick. Man fick lägga till saker, men inte ta bort något. Jag har bara lagt till vit cardstock och den lilla bruna taggen som jag stämplat på. Nej, jag vann inte omröstningen, men det var en så fantastiskt trevlig tävling igår att det fanns priser till alla som efter att vinnaren fått sitt pris lottades ut till alla deltagare i tävlingen. Kul! Jag fick med mig en liten sparbössa i trä hem att använda i något pyssel. Vad återstår att se...

Sen blev det ett par "bra att ha-kort" och dagen avslutades med att jag dekorerade en liten påsen och en tändsticksask som jag hittade på ett av "loppisborden". Perfekt att ha liggande hemma i beredskap.

Mitt tävlingsbidrag

En liten fjäril på en bakgrund av en torrembossad stor fjäril...

Svartvitt & enkelt

Tändsticksasken
 
Påsen, som givetvis fick både en fram- och baksida.

Ja, jag vet, det blev inget julkort gjort igår. Men jag gjorde ju två förra gången, så jag ligger nog i fas ändå med min strategi att göra ett julkort varje gång jag scrappar :-D

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar