lördag 9 september 2017

Helt klara!

Äntligen är alla bäddarna som jag skänker till prisrum och lotteri på vårt Maine coon- mästerskap senare i september klara. Visst är det konstigt att det där sista pillet alltid ska ta så lång tid?
Men, nu är alla innerkuddar stoppade och ihopsydda. Bäddarna har fått knappar i kuddarna och de som är till prisbordet har fått små banderoller där det står vilken klass som vunnits.

Banderollerna har jag gjort genom att skriva ut text och loggor på ett speciellt papper som man sedan stryker på det tyg man vill att det ska vara på. Jag har använt vanligt vitt bomullstyg. Efter att jag strukit fast det på tyget så klippte jag ut varje remsa för sig, fållade kanterna och monterade dem med tyglim på bäddarna.

I mitten på varje kudde som ligger i bäddarna sitter det en stjärnformad knapp i varm guldfärg. Guldfärgen bryter fint mot den gråbruna träfärgen på tyget.



Bäddarna som ska till lotteriet har även de fått knappar i kuddarna. Här valde jag en rund knapp med ett litet hjärtanmönster på.



 /Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar