söndag 27 augusti 2017

Stor & liten

En vän och kollega till mig visade upp en supersnygg necessär som hon sytt. Jag blev givetvis sugen på att testa att sy en egen och efter en tur till tygaffären och lite surfande på Pinterest efter lämplig beskrivning på hur man gör så var det bara att sätta igång.

Som den "crazy cat lady" jag är så lev det givetvis ett kattmönstrat tyg på utsidan av necessären. Eller jag kanske ska skriva necessärerna, för ja, det blev två sydda. En stor och rejäl som jag tänkte ha till förvaringsväska för pyssel och en liten och smidig som är tänkt att ha i handväskan till allt sånt där nödvändigt som vi tjejer konkar runt på.

Tillbaka till sömnaden. Tyget på utsidan är egentligen ett möbeltyg, så det är ganska kraftigt och stabilt tyg. På insidan har jag fodrat med en läckert rutigt tyg som är sådan där vaxduk som känns som tyg. Enkelt att bara torka av ifall man råkar kladda ner det.



Superenkla att sy och resultatet blev riktigt bra! Kanske blir fler i framtiden :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar