onsdag 9 augusti 2017

Hybridkort?

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska kalla kortet jag har gjort. Någon form av hybrid mellan broderi och scrapbooking är det ju helt klart :-).

I ett utav mina skåp med pysselgrejer så hittade jag en kortstomme som hade ett ovalt hål i sig på framsidan. Började fundera på vad jag skulle göra med det och kom fram till att något broderat skulle ju passa fint där i mitten. Letade lite på nätet och hittade en bild på ett jättesött broderi på en nalle som kramade en katt. Jag letade lite i mina gömmor och hittade en bit aidaväv som funkade i storlek och lyckades även plocka ihop restgarner som funkade färgmässigt. Sedan var det bara att sy. Var svårt att räkna stygn på bilden då upplösningen var sådär, så mestadels blev det frihandssömnad på ett ungefär. Blev i varje fall nöjd med resultatet och det är huvudsaken :-)

Klippte till väven så att den passade i kortet och satte fast det med hjälp av dubbelhäftande tejp på baksidan av den ovala öppningen. Satte den med flit så att motivet blev lite högt upp i ramen eftersom jag ville ha in en text under.

När det var klar var det bara att plocka fram scrapgrejerna och sätta igång med resten av dekorationerna. En text stämplades upp och jag skrapade kanterna runt texten samt sotade dem. Sedan har jag satt fast den med 3D-kuddar på kortet. Några halvpärlor och strasstenar blev resten av dekorationerna. Halvpärlorna är gråa och strasstenarna plockar upp den blå färgen i nallens nos. Klart!


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar