tisdag 24 november 2015

Snögubbar...

Med bara några dagar kvar till advent så lyser snön med sin frånvaro. Så det där med att göra snögubbar ute kan man ju glömma. Men, då får man pyssla ihop ett par inne istället :-)!

För ett tag sedan såg jag en bild på internet där man hade gjort en liten söt snögubbe av en tubsocka. Måste ju testa! Tubsockor var det ett bra tag sedan som jag använde, men jag hittade dock ett par gamla i strumplådan som fick sätta livet till.

Så av de här...

...blev det de här!

De är stoppade med opoppade popcorn för att stå stadigt, näsor (två svarta träpärlor), ögon och de röda knapparna har jag sytt fast. Halsduken och schalen har jag virkat på fri hand av ett mjukt gosigt garn. Samma garn har jag använt till tofsen på luvorna.

Nu är den stora frågan var jag ska sätta dessa för att få ha dem ifred för fyrbenta som inte riktigt har samma inredningssmak som matte...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar