söndag 4 oktober 2015

Klubbmästerskap!

Igår var det klubbmästerskap i Billingebygdens Kattklubb. Blev en mycket trevlig dag tillsammans med massor av vackra katter och crazy cat ladies :-). Jag hade anmält tre av mina fyrbeningar; Puzz, Kompiz & Lakritz. De var i lagom ordning måttligt roade och höll konsert för matte hela vägen till Skara...

Väl på plats var det däremot gott uppförande. Eller, nja, Puzz var väl inte helt överens med matte om hur man skulle uppföra sig i sidoklassen "Charmigaste charmtrollet". Normalt är Puzz verkligen i sitt esse på utställningar. Åmar sig och gosar med allt och alla. Inte när det var dags för hennes deltagande i den sidoklassen. Hon parkerade resolut med rumpan mot domaren och skulle bara kela med matte. Behöver jag säga att hon inte gick vidare???
I övrigt så fick mina fyrbenta vänner bra bedömningar. Lakritz blev delad fyra bland alla deltagande kastrathanar i kategori 2. Puzz slog ut sin konkurrent bland kastrathonorna i kategori 3 och mötte sedan Kompiz (som var ensam kastrathane i kat. 3) i kampen om NOM. Det blev Puzz som tog det men i panelen så hade hon inte en chans mot den bedårande Devon rex-ungen som knep BIS-et. Men vad gör det? Jag är där för att ha kul och det hade jag :-)



Blir det bra så här matte? /Puzz

Sluta fota mig. Jag vill sova! /Lakritz

Kattlådan är bäst. Så det så. /Kompiz

Jag brukar normalt inte köpa så mycket lotter. Mest för att jag i ärlighetens namn inte brukar vinna något. Men i går handlades det lotter kan jag meddela. Evas Katthem hade lotteri på en supersnygg kattsoffa i läder och jag blev verkligen så sugen på denna soffan. Så Anngert handlade lotter. Många lotter. 11 stycken för att vara exakt.


Nu trodde jag ju inte för ett ögonblick att jag skulle vinna, men eftersom pengarna gick till katthemmet så tyckte jag att pengarna gick ju ändå till ett bra ändamål. När dragningen var senare på dagen strax innan panelerna så trodde jag inte mina öron när ett av numren som jag hade på mina lotter lästes upp. Gissa om jag blev glad :-). Så med mig hem kom denna läckra kattsoffa:


Prinz hälsade raskt att eftersom han hade varit hemma själv hela dagen så hade han första tjing på soffan. Sedan var det i princip kö till att provsitta den...


/Anngert
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar