tisdag 13 oktober 2015

En liten ful grön plastgroda...

Var inne i en liten mysig bok- och presentshop i går för att se om jag hittade några roliga scrapbooking-papper. Några papper hittade jag inte men när jag skulle betala lite annat smått & gott så hittade jag dessa i en skål vid kassan:


En ful liten plastgroda som går att dra upp och som sedan simmar när man lägger den i vatten. Pris? 39 kr. Helt överkomligt för att roa de på fyra ben...

Matte, vad är det där?

Du, den rör sig...

Vi ska se... Jag kan nog hjälpa den att simma lite!

Sådär, nu ska du få lite vågor!

Bäst att testa med andra tassen också...

Eller... Vi kör med bägge... :-)!

En halvtimma senare konstaterar matte att det nog är en leksak för utomhuslek... Men kul hade mitt lilla Lakritz-troll i varje fall! De andra? Ja, Prinz var framme och tyckte att jag skulle lyfta upp den ur vattnet så han kunde leka med den på golvet utan att bli blöt om tassarna och Puzz & Kompiz, de satt på behörigt avstånd och undrade vad han sysslade med...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar