torsdag 29 oktober 2015

Fantastiskt rolig helg!

Sådär ja, nu är ett av helgens alster levererade så nu kan jag lägga ut här på bloggen vad helgens aktiviteter bestod av :-). Det var en superrolig helg i Malmö tillsammans med goda vänner och två av mina stora intressen: scrapbooking och katter.

Vi inledde på lördagen med en liten scrapträff hemma hos en av mina vänner. I år var det en ny i gänget som även hon fastnade för scrapbooking så totalt var vi sju stycken som pysslade och hade roligt. Det blev god mat & dryck varvat med pyssel och massa snack förstås! Värdinnan hade fixat med förtäring och plats för alla att sitta och pyssla och jag hade packat ihop varsin liten goodiebag med inspiration till alla deltagare.


Och i ett hushåll med fyrbenta medlemmar så var hjälpen var förstås aldrig långt borta. På bilden nedan är det S*Mysebos Cazziopeja som inspekterar en påse...


Självklart så blev det massa pyssel gjort också. Först ut att visas upp blir tack-kortet som jag gjorde till min kattvakt. Blev ett litet fönsterkort där jag fällde in en bild på mina små lurviga vänner i fönstret och om man öppnar kortet så hittar man en liten hälsning.



Lördagens övriga alster blev ytterligare några julkort av det enkla slaget :-). Känns skönt att ha alla julkort klara i god tid innan jul.






Det där med att ställa om till vintertid natten mot söndagen var ju inte helt fel. Helt plötsligt så fick man ju en timma extra att pyssla på! Perfekt :-).

På söndagen begav vi oss till Malmö arena och World Winner Show! Världens (?) största kattutställning som för första gången någonsin hölls i Sverige. Nästan 2000 (1955 st för att vara petig) katter ställdes ut och gjorde upp om den åtråvärda titeln "World Winner 2015". Var verkligen en helt fantastisk upplevelse. Mängder av vackra katter från hela världen, helt otrolig stämning bland utställarna och verkligen en show.


Inte helt enkelt att få en bra plats och se panelerna ordentligt bland all publik. De nominerade katternas nummer visades dock hela tiden på den stora skärmen bakom domarna på scenen så det var enkelt att hänga med i vilka katter som visades upp.


Om man ville se lite bättre kunde man alltid kika på någon av storbildsskärmarna ute i utställningshallen där alla finaler direktsändes. På tal om direktsändning, om man inte hade möjlighet att vara i Malmö och titta på utställningen så kunde man se den på webben där allt livestremades! Vilken perfekt service för alla oss kattälskare. Kan meddela att vi kikade en del på detta under lördagen när vi roade oss med pyssel :-).


Utställningsburar med underbart vackra katter så långt ögat nådde... Tog ett tag att gå runt och kika på alla. Men det var så värt det!


På plats fanns givetvis massor av montrar med bra och rolig shopping. Allt från nödvändig shopping till de fyrbenta i form av mat & sand till sånt där som mest roar matte & husse i form av smycken, kläder mm. Så det var bara att konstatera att man var aningen fattigare när man begav sig hemåt än när man for dit.

Hade en fantastiskt rolig och trevlig helg i Sveriges södra ände och ett stort tack till min kattvakt som rykte in med kort varsel och tittade till mina pälsbollar när jag var borta!

/Anngert

1 kommentar:

  1. Alltid lika trevligt att träffas o pyssla tillsammans!
    Tack för fina goodiebags!

    SvaraRadera