söndag 30 augusti 2015

Premier!

Igår styrde jag och Lakritz vår väg till Vårgårda och Elfborgskattens internationella kattutställning där. Utställningen hölls i Tångahallen och där var det minst sagt fullt ös. Kattutställning inne och hundutställning ute :-)


Vi var på plats i god tid och kunde i lugn och ro invänta starten av bedömningarna. Maine coonerna tävlar i olika färggrupper och Lakritz tillhör grupp 1. Det brukar innebära att han är bland de första katterna ut på domarbordet. Just i går var han allra först upp. Han hade Eva Porat som domare och just igår hade hon en domarelev hos sig så det blev extra mycket klämma och känna! Lakritz uppförde sig dock utmärkt!

Domare & elev in action!

En riktigt fin bedömning fick min kille också och i och med att det var tredje certifikatet han tog i klass 10 så kan han numer titulera sig Premier!


Tycker att den snygga kokarden som han fick matchar en svart katt alldeles utmärkt... :-). Lakritz fick komma upp och visa upp sig ytterligare en gång när domaren skulle nominera sina bästa katter till panelen. Bland kastratkillarna (som Lakritz tillhör) så tog hon upp fem snyggingar. Tyvärr knep en annan snygg Maine coon-kille nomineringen, men jag tycker ändå att det är bra träning för honom att få bli visad och att domaren tittar och klämmer på honom.


Bilden som jag tog på utställningen blev ju sådär bra, så jag bjuder på en alldeles färsk bild tagen idag i rastgården på honom. Gissa om han har varit nöjd med att få tillbringa hela dagen där idag... ;-)

PR CH S*IsaRos Lynx Samurai

/Anngert


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar