söndag 23 augusti 2015

Disktrasor

Gårdagens underbara väder verkligen krävde utomhusvistelse. Fast men kan ju pyssla utomhus också som tur är. Virkning kräver inte så mycket tillbehör och passar utmärkt som utomhuspyssel.

Har ett tag sett på nätet när jag surfat runt att en del roar sig med att virka egna disktrasor. Självklart blev jag sugen på att testa att göra en själv. Att hitta ett mönster var busenkelt. Bara att följa lite länkar från de virkade trasorna. Mönstren som jag har virkat mina trasor efter hittar ni här: Svarta fårets disktrasor. Är ett väldigt enkelt mönster och man kan utan problem ha det på datorn framför sig när man lär sig det. Jag hade dock en väldigt trevlig expedit i garnaffären, för när jag var där och inhandlade garnet så skickade hon med ett mönster gratis när jag sa vad jag skulle virka :-).


Enkla att göra, går att göra i vilken läcker färg som helst som matchar resten av inredningen i köket samt tvättbara förstås. Nu återstår att testa dem och se hur bra de funkar!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar