söndag 12 oktober 2014

Premiär i öppen klass

Igår var det utställningsdags igen. Jag hade anmält Kompiz och Lakritz till Östkattens utställning i Nyköping. Var lite orolig för hur det skulle gå då det var länge sedan som Kompiz var med på någon utställning och i Lakritz har tonårshormonerna börjat visa sig. Men, de uppförde sig över förväntan :-)! Lakritz var lite spattig över entrédörren som var mitt emot hans bur, men efter att jag dragit för sidogardinen en aning så han slapp se den så lugnade han ner sig. Kompiz betedde sig som han brukar, dvs, "nej matte, jag ville inte visa upp mig som en Britt ska visas upp, jag vill hänga som ett halsband runt halsen på dig...".

Bedömningsmässigt då? Jodå, Lakrits gjorde ju premiär i öppen klass och där knep han efter fin kritik från domaren sitt första certifikat i konkurrens med en annan svart Maine coon.


Kompiz bedömningar är ju lite mer förutsägbara eftersom jag ställt ut honom ganska många gånger nu och vet ungefär vad domarna brukar säga. Han är uppe i en hög tävlingsklass nu, men även han tog sitt certifikat.


Ingen av mina fyrbeningar gick vidare, men konkurrensen var hård. Blev en mycket trevlig dag tillsammans med massor av härliga människor och mängder med kattsnack. Vill även passa på att gratulera mina kompisar som var där och ställde ut till fina resultat!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar