måndag 27 oktober 2014

Julkortsverkstan är i full gång!

Tillbaka i Sverige där hösten har dragit inpå knutarna med mörker, blåst och ruggigt väder. Nåja, då får man pigga upp tillvaron med lite scrapbooking :-)! Julen närmar sig med stormsteg så julkorten växer fram i rasande tempo. I förra veckan fick jag ett kort på posten som jag gillade formatet på. Det var enkelt men ändå väldigt snyggt och lätt att variera. Självklart var jag ju tvungen att testa att göra ett själv! Det blev flera stycken... Här kommer några smakprov:




En annan variant av kort som jag sett någonstans (kommer ej ihåg var) och som jag ville försöka göra något liknande var en typ av "dragspelskort". Jag har provat mig fram vad gäller storlek på papper och mått på hur man ska vika. Men, det blev tillslut ett resultat som jag blev nöjd med:



Hann även med att göra ett "bra att ha-kort" av lite spillbitar. Texten är egentligen "skräpet" efter att jag stansat ut just de bokstäverna :-).


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar